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ゼノブレ高橋氏「ゼノブレ2キャラで日本で最も人気があるのはホムラ」 記者「アメリカでもホムラですよ」

  2018/10/18(木) 13:05:28.08
With Blades and 3D models on top of my mind, I ask Takahashi which
character proved most popular. The answer is Xenoblade Chronicles 2's
fiery heroine, Pyra. At least, that's the case in Japan. Takahashi
wondered aloud who the most popular character is in Europe and North
America, and I told him Pyra is still a good guess (I stan for Lady Morag,
but I suppose that's neither here nor there).
私は高橋にどのキャラが最も人気があるのか尋ねた。その答えは
ヒロインのホムラだった。少なくとも日本の場合は。しかし高橋は
ヨーロッパやアメリカで最も人気があるのは誰なんだろと疑問を
口にしたので、私は彼に多分Pyra(ホムラの海外名 )ですよと答えた。


Monolith Soft assumed getting a different outcome every time a Core
Crystal is awakened would encourage people to share their new
acquisitions on social media. This assumption was correct, as it turns
out: Shortly after the game's release, the Switch's easy snap-and-share
function caused Twitter to light up with screenshots of Blades ranging
from cool to bizarre. "We hit on this idea of a Gashapon mechanic that
would give different players different outcomes, and that might be
something that would encourage them to share their experiences on
social media," Takahashi tells me.
コアクリスタルが目覚める時は何時でも違う結果になることは人々に
新しい獲得物をソーシャルメディアで共有するのを促進するだろうと
モノリスは想定していた。この想定は正しかった。ゲームがリリース
された直後からツイッターにスクリーンショットが溢れかえった。
「私達は異なるプレイヤーに異なる結果を与えるガチャ機構の
アイデアを思い付き、それはソーシャルメディアに彼らの経験を
共有するのを促したのかもしれない」と高橋は私に答えた。

As the sun set on our conversation, I ask Takahashi a question that's
admittedly predictable, but burns my soul nevertheless: "Is there a
chance we'll see a port of the Wii U's Xenoblade Chronicles X on the
Switch?" Like many excellent games on the failed console, Xenoblade
Chronicles X faded into relative obscurity and is deserving of new life
on the Switch.
私は高橋に「ゼノクロのSwitchへの移植の可能性はある?」と尋ねた。

"Well, the future at present is unclear," Takahashi says, which is the
same answer I received when I ask about the possibility of a
Xenoblade Chronicles 3. "Personally speaking, I'd love to play the game
on the Switch, but it would be really difficult to make it."
「まあ、現時点では未定ですね、個人的な話をすれば私はSwitchで
ゼノクロをプレイしたいです。でもそれを作るのは本当に
難しいでしょうね」と高橋は答えた。

When it comes to roadblocks that stand in the way of Xenoblade
Chronicles X on the Switch, Takahashi's answer is simple.
「何が障害になってる?」
私はこう尋ねたが高橋の答えはシンプルだった。

"Money," he laughs. "It's a massive game. Re-creating it would be really
difficult."
「お金」
彼はそう言って笑った。
「それは巨大なゲームだ。それを作り直すことは本当に難しいだろう」

https://www.usgamer.net/articles/xenoblade-chronicles-2-postmortem-breaking-down-the-inaugural-switch-rpgs-success-with-tetsuya-takahashi
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